
―今日のビジネス英語ワンポイントレッスン byベリタスイングリッシュ―
今日から使えるビジネス英単語やフレーズをご紹介しています!
【日程調整編・答え方】
前回に引き続き、ビジネスセッティングでのとても重要な日程調整についてです。
今回は前回のワンポイントレッスンででてきた表現で自分が都合を聞かれた際の答え方です。
★都合がよい場合の答え方
例えば” How about Monday at 10 am?”と聞かれたときに:
– Yes, Monday at 10 am works perfectly for me.
– That time works well for me.
– Thank you for suggesting it — I’ll be ready at 10 am on Monday.
または“When would you be available?” と聞かれたときは:
– I’m available anytime after 2 pm.
★都合が合わず断る際の答え方
– Thank you for suggesting a time. Unfortunately, I have a prior commitment at 10 am on Monday.
– I appreciate your proposal. I’m afraid I won’t be available at 10 am on Monday.
→このあとに再度こちら側からいくつか日程を提案しましょう。
あるいは具体的に何時間か予定を前後させたい際は:
– Would you mind moving the meeting up by an hour?
– Can we push it back by an hour?
(アンダーラインの部分は時間を入れます)
– Would it work for you if we started at [earlier time]?
(ブランクには具体的に早めたり遅くした時間をいれます)
スムーズに日程を調整して、その後の業務を円滑に行えるのが理想ですね。
ぜひ使ってみてくださいね!
